Tworzenie treningów w aplikacji Garmin Connect

Wrześniowa aktualizacja mobilnej wersji platformy Garmin Connect przyniosła dwie bardzo duże zmiany. O pierwszej z nich, czyli tworzeniu kursów w oparciu o najpopularniejsze w danym obszarze trasy, pisaliśmy kilka dni temu (zobacz tutaj). W tym wpisie przedstawimy kolejną funkcję, a mianowicie skupimy się na planowaniu treningów zaawansowanych. Pokażemy Wam jak zaplanować trening w aplikacji, przesłać go do zgodnego urządzenia Garmin i jak go w tym urządzeniu uruchomić.

Planowanie treningu w aplikacji Garmin Connect Mobile

Pierwsza czynności jaką musimy wykonać to zainstalowanie najnowszej wersji aplikacji mobilnej Garmin Connect. Nowa funkcja tworzenia treningu jest dostępna w aplikacji oznaczonej symbolem 3.22, która została udostępniona w połowie września. Jeżeli posiadamy już w smartfonie aktualną wersję programu to możemy go uruchomić. Dalej wybieramy z listy funkcji treningi, a w kolejnym ekranie klikamy na + znajdujący się w prawym, górnym rogu ekranu.

planowanie treningu garmin

Do wyboru mamy sześć rodzajów treningu i co ważna w zależności od danej aktywności uzyskujemy dostęp do różnych parametrów. Dla przykładu w trybie Rower jako cel treningu można ustawić strefę mocy, która nie jest dostępna dla pozostałych aktywności. W Pływanie na basenie definiujemy długość basenu, styl pływania czy dodatkowe wyposażenie (np. płetwy, deska, wiosełka, maska). Największe wrażenie zrobiła na nas lista dostępnych rodzajów ćwiczeń dla aktywności Siła. O treningu siłowym z powtórzeniami napiszemy więcej już wkrótce.

Po wybraniu rodzaju aktywności dla której chcemy utworzyć trening, pojawi się kolejny ekran na którym możemy ustawić poszczególne etapy. Dla każdego rodzaju treningu jest już fabrycznie utworzona podstawa składająca się z rozgrzewki, etapu i ćwiczeń rozluźniających. Kolejność poszczególnych modułów można przestawiać poprzez przytrzymanie trzech poziomych linii. Jeżeli chcemy usunąć dany moduł wystarczy kliknąć na x.

trening garmin

Każdy z etapów można edytować. Aby przejść do edycji wystarczy kliknąć na dany moduł. W ramach edycji możemy wybrać Typ etapu (Rozgrzewka, Bieg, Odpoczynek, Ćwiczenia rozluźniające. Te opcje mogą się różnić w zależności od wybranego rodzaju treningu) oraz dodać własne uwagi. Dalej przechodzimy do zdefiniowania kluczowych parametrów treningu. Niestety w obecnej wersji nie wszystkie elementy aplikacji zostały przetłumaczone, ale na szczęście planowanie jest bardzo intuicyjne. Wybierając Duration type określamy formę trwania danego etapu. Dla biegania możemy skorzystać z następujących opcji określenia czasu: czas, dystans, naciśnięcie przycisku lap, kalorie, tętno. Po wybraniu typu przechodzimy do ustawienia czasu trwania etapu Set Duration. I tu w zależności od typu możemy ustawiać odległość, czas, kalorie itp. W tym momencie możemy zakończyć planowanie (klikamy strzałkę w lewo) lub wybrać dodatkowy cel treningu Intensity Target.

garmin trening

Po włączeniu funkcji „cel” uzyskujemy dostęp do wyboru typu celu Target Type. Dla biegania możemy skorzystać z takich parametrów jak tempo, prędkość, rytm, strefa tętna. Adekwatnie do wybranego parametru definiujemy zakres Set Target i klikamy Gotowe.

trening garmin connect

W analogiczny sposób możemy dodawać kolejne etapy treningu. Wybierając przycisk Dodaj powtórzenie w aplikacji pojawi się dodatkowy moduł znajdujący się w prostokątnej ramce. W górnej części możemy ustawić ilość powtórzeń. Z kolei poszczególne etapy dodajemy i edytujemy w identyczny sposób jak powyżej. Pamiętajcie, że możecie w łatwy sposób zmieniać kolejność poszczególnych etapów. Po ustawieniu wszystkich parametrów klikamy na przycisk Zapisz i nadajemy nazwę dla treningu.

garmin connect

Przesłanie treningu do zgodnego urządzenia Garmin

Ostatnia czynność jaką musimy wykonać to przesłanie treningu do zgodnego licznika lub zegarka treningowego Garmin. Aby przesłać trening, smartphone i urządzenie muszą być sparowane za pomocą bluetooth. Uruchamiamy aplikacje mobilną Garmin Connect Mobile, wybieramy zakładkę treningi i odszukujemy trening który chcemy przesłać. Klikamy na ikonę strzałki i telefonu. Wybieramy z listy powiązane urządzenie i klikamy wyślij. Po kilkunastu sekundach trening będzie już w Waszym urządzeniu 🙂

garmin connect

Rozpoczęcie treningu na przykładzie zegarka Garmin Fenix 5

Procedura rozpoczęcia treningu może się nieznacznie różnić w zależności od rodzaju urządzenia treningowego Garmin. Dla przykładu w zegarku Garmin Fenix 5 aby rozpocząć trening należy najpierw wybrać aktywność, następnie przejść do menu i odszukać na liście zakładkę o nazwie treningi. W tej zakładce wybieramy moje treningi i uruchamiamy wcześniej przesłany trening.

Podsumowanie

Planowanie treningów zaawansowanych z poziomu aplikacji mobilnej jest bardzo intuicyjne. Co ważne do przesłania treningu nie musisz mieć przy sobie kabla. Wszystko odbywa się bezprzewodowo, dzięki czemu możesz zaplanować nowy trening w każdym miejscu bez konieczności używania laptopa czy komputera stacjonarnego. Jeżeli szukasz zegarka treningowego lub licznika, który obsługuje funkcję zaawansowanych treningów to koniecznie zajrzyj na trigar.pl

2 thoughts on “Tworzenie treningów w aplikacji Garmin Connect

  • Grudzień 3, 2017 at 5:30 pm
    Permalink

    Mam problem z przesyłaniem treningu siłowego do Garmina, niestety. Nie umiem sobie z tym poradzić.

    Reply
    • Grudzień 6, 2017 at 11:27 am
      Permalink

      W którym miejscu pojawia się problem? Robisz wszystko zgodnie z instrukcją, tzn. planujesz trening w aplikacji mobilnej czy w wersji internetowej platformy Garmin Connect?

      Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *