W tym wpisie pokazujemy jak pobrać nową tarczę godziny z platformy Garmin Connect IQ. Pomimo tego, że w prezentacji wykorzystujemy zegarek z serii Garmin Fenix 3 to poniższa instrukcja jest uniwersalna i można ją zastosować w przypadku wszystkich pulsometrów współpracujących z dodatkami dostępnymi w sklepie Garmin Connect IQ. W związku ze zbliżającym się okresem świątecznym jako przykład tarczy wybraliśmy świąteczny motyw choinki.
Nową tarczę do zegarka można pobrać na dwa sposoby. Pierwszy z nich wymaga podłączenia zegarka do komputera za pomocą zgodnego kabla USB. Na komputerze musi być zainstalowany program Garmin Express, który służy do transferu danych między platformą Garmin Connect IQ, a zegarkiem.
Drugi sposób, naszym zdaniem zdecydowanie wygodniejszy polega na pobraniu tarczy bezpośrednio z poziomu smartfona. Procedura w tym przypadku jest następująca.
Uwagi do instalacji:
- Zakładamy, że zegarek Fenix 3 jest już zsynchronizowany z telefonem dlatego pomijamy opis synchronizacji.
- Przykład wykonany w smartfonie iPhone z systemem iOS
1. Włączamy aplikację o nazwie Connect:
2. Wybieramy ikonę zegarka widoczną w prawym górnym rogu ekranu. Zielona kółeczko przy Fenixie oznacza, że zegarek jest zsynchronizowany z aplikacją:
3. W kolejnym ekranie wybieramy Aplikacje Connect IQ:
4. Wybieramy Tarcze zegarka:
5. W tym miejscu widzimy jakie tarcze mamy aktualnie zainstalowane w zegarku Fenix 3. Aby przejść do sklepu Connect IQ wystarczy wybrać w dolnej części ekranu Pobierz więcej tarczy zegarka
6. Pod warunkiem, że mamy dostęp w telefonie do sieci Internet to na ekranie otworzy się sklep. W naszym przykładzie skorzystaliśmy z wyszukiwarki, dzięki czemu znaleźliśmy dodatki związane ze świętami. Jeżeli jednak nie wiesz czego szukasz to sugerujemy skorzystać z kategorii (klikamy na All Type i z listy wybieramy czy chcemy wyróżnić aplikacje, pola danych, tarcze zegarka czy widżety). Po wpisaniu frazy Christmas klikamy na ikonę lupy:
7. Z listy odszukujemy pozycję, którą chcemy zainstalować w zegarku i wybieramy ją przez kliknięcie w jej nazwę. Pod oceną dodatku (gwiazdki) widać do jakiej należy on kategorii. Nam zależało na pobraniu nowej tarczy zegarka dlatego skupiliśmy się na kategorii Watchface:
8. Po wybraniu danego dodatku możemy zobaczyć ile razy był on pobierany (np. 264), sprawdzić z jakim urządzeniami współpracuje (zakładka Zgodne urządzenia) oraz przeczytać jego recenzję. Jeżeli wszystko nam odpowiada klikamy na Pobierz.
Teraz wystarczy już tylko zaczekać na synchronizację zegarka z aplikacją Garmin Connect. Po synchronizacji przechodzimy do zegarka Garmin Fenix 3 i wybieramy kolejno Menu > Ustawienia > Tarcze zegarka > Typ > Z listy wybieramy np. Christmas Tree i cieszymy się z nowej tarczy zegarka w świątecznym klimacie 🙂
Garmin Connect IQ oferuje bardzo dużo nowych tarcz zegarka. Jeżeli jednak żadna nie przypadnie Wam do gustu to możecie skorzystać z aplikacji Garmin Face IT i ustawić własne tło w zegarku. O tym jak to zrobić pisaliśmy w artykule „Własne tło tarczy dzięki Garmin Face IT„.
Jeżeli jesteś zainteresowany zakupem zegarka marki Garmin, który współpracuje z dodatkami ze sklepu Garmin Connect IQ to koniecznie sprawdź porównanie zegarków Garmin Fenix.
Dzięki za ten wpis. Nie wiedziałem , że mój Fenix potrafi takie rzeczy robić 🙂
Może Cię jeszcze zainteresować ustawianie zdjęcia np. z telefonu jako tło tarczy: https://gpsdlaaktywnych.pl/2016/08/wlasne-tlo-tarczy-dzieki-garmin-face-it/
Mam problem z fenix 3 i garmin conect, mianowicie nie mogę pobrać tarcz ze sklepu, system sugeruje ze mój zegarek wymaga aktualizacji mimo za takowa wykonałem
Witam. A czy zegarek jest połączony z aplikacją? Sugeruję wykonać następujące czynności. Wyłączyć i ponownie włączyć zegarek. Następnie wylogować się z aplikacji Garmin Connect Mobile i zalogować się ponownie.
Hej
Jak to rozwiązałeś ?
Wszystko fajnie tylko, że mój zegarek potrzebuje aktualizacji, żeby pobrać tarczę, a to już nie jest takie proste i przyjemne. Raczej zrezygnuję z tego garmina, więcej klikania niż to warte.
Procedurę aktualizacji oprogramowania w zegarku opisywaliśmy tutaj: http://fenixworld.pl/aktualizacja-oprogramowania-zegarku-garmin-fenix-5/. Jeżeli pojawiają się jakiekolwiek trudności to sugerujemy skontaktować się z serwisem Garmin Polska (mail: poland.support@garmin.com). Aktualizacja nie powinna trwać więcej niż kilka minut (chyba, że obejmuje mapę to może się ten proces wydłużyć)
Gdy instaluję tarczę, na zegarku wyskakuje mi informacja zeby przejsc na jakas strone, wpisac kod i dokonać płatnosci – rozumiemi to ze wszystkie tarcze w Connect IQ są platne?
Nie wszystkie tarcze w platformie Connect IQ wymagają opłaty. Przed instalacją warto wczytać się w opis producenta. Tam powinna być informacji o opłacie.
Witam. Jestem świeżo upieczona posiadaczka zegarka Garmin Venu. Wszystko działa świetnie, ale brakuje mi np dostępu do pomiaru takich aktywności jak np trening obwodowy, crossfit czy trening funkcjonalny. Proszę o pomoc i informacje, jak mogłabym takie coś odnaleźć w zegarku. Prześledziłam wszystkie dostępne pomiary aktywności i tego mi brakuje. Dodatkowo niechcący usunęłam ruchomą tarczę główna z zegarka i nie mam pojęcia jak mogę ją przywrócić lub gdzie znaleźć. Proszę o pomoc
Z aplikacji Connect można pobrać Data Field – jak można to aktywować/włączyć po pobraniu?