Dogrywanie polskiego języka do zegarków Venu lub Vivoactive 4

Często spotykamy się z zapytaniami odnośnie możliwości dogrywania j. polskiego do smartwatchy Garmin Vivoactive 4 oraz Venu, dlatego postanowiliśmy przedstawić cały proces instalacji w tym artykule.

Warto pamiętać, że zegarki pochodzące z oficjalnej, polskiej dystrybucji mają fabrycznie zainstalowany j. polski, dlatego też zalecamy dokonanie zakupu u oficjalnego partnera firmy Garmin, np. w sklepach sieci TRIGAR.pl. Jeśli zegarek został zakupiony w Polsce i fabrycznie nie miał wgranego języka polskiego najlepiej zwrócić go od razu do sprzedawcy, gdyż brak polskiej dystrybucji z reguły oznacza też problemy z gwarancją.

Proces instalacji języka polskiego

Istnieją dwa sposoby instalacji j. polskiego w zegarkach Garmin. Pierwszym sposobem jest instalacja języka za pomocą aplikacji Garmin Express.

  1. W pierwszej kolejności musimy podłączyć zegarek do komputera za pomocą dołączonego kabla do ładowania oraz uruchomić aplikacje Garmin Express.
  2. W głównym oknie aplikacji Garmin Express klikamy na ikonę + z napisem „Dodaj urządzenie” (zaznaczone na zdjęciu poniżej).
  3. Aplikacja Garmin Express powinna rozpoznać nasz zegarek, następnie klikamy na niebieski przycisk „Dodaj urządzenie” oraz przechodzimy przez proces logowania do naszego konta Garmin Connect.
  4. Po zalogowaniu się i przejściu przez proces dodawania zegarka, możemy przejść do etapu instalacji języków. Tutaj warto wspomnieć, że jeśli aplikacja Garmin Express zaproponuje aktualizacje, to należy je zainstalować. W celu instalacji samych języków przechodzimy do zakładki „Narzędzia i zawartość” (zdjęcie nr.1)  a następnie do zakładki „Przyrządy” (zdjęcie nr. 2) gdzie w menu aktualizacji opcjonalnych ukażą nam się pliki językowe (zdjęcie nr. 3).

  5. Na liście dostępnych plików językowych wybieramy j. polski (lub inny, który nas interesuje) i klikamy w przycisk „Instaluj teraz”.

Teraz możemy odłączyć nasz zegarek i w ustawieniach systemy samego zegarka wybrać j. polski.

CO, JEŚLI JĘZYK POLSKI NIE JEST MI PROPONOWANY PRZEZ GARMIN EXPRESS W OPCJONALNYCH AKTUALIZACJACH?

Dzieję się tak kiedy zegarek nie pochodzi z polskiej dystrybucji, dlatego, jak wyżej wspomniałem, zalecamy kupno u oficjalnych partnerów firmy Garmin, mamy wtedy pewność pełnej gwarancji i legalnego pochodzenia zegarka.

Pierwszym co musimy zrobić, to uzyskać odpowiedni plik językowy bezpośrednio od wsparcia technicznego firmy Garmin. W tym celu sugerujemy kontakt ze wsparciem technicznym tej firmy, dane kontaktowe poniżej:

Email: poland.support@garmin.com

Tel: 00 800 121 45 63

OCZYWIŚCIE NIE MOŻEMY ZAGWARANTOWAĆ, ZE WSPARCIE TECHNICZNE TAKI PLIK UDOSTĘPNI. JEST TO JEDYNY POPRAWNY SPOSÓB NA JEGO UZYSKANIE.

Cała procedura instalacji polega na przekopiowaniu uzyskanego pliku językowego do folderu TEXT w pamięci zegarka.

Przed przekopiowaniem tego pliku, sugeruje kliknięcie prawym przyciskiem myszy na ten plik, wybranie „właściwości” i zaznaczenie pola „tylko do odczytu”. Dzięki temu, plik nie powinien być usuwany przy kolejnych aktualizacjach oprogramowania.

INSTALACJA

  1. Podłączamy nasz zegarek do komputera za pomocą kabla do ładowania.
  2. Uruchamiamy eksplorator plików na naszym komputerze .
  3. Odnajdujemy dysk Venu i wchodzimy w jego zawartość.
  4. Przechodzimy do podfolderu Primary, a następnie do folderu Garmin.
  5. W folderze Garmin odnajdujemy folder TEXT i w nim umieszczamy nasz plik językowy.

Po przekopiowaniu pliku, możemy odłączyć nasz zegarek. Teraz z poziomu ustawień systemu zegarka wybieramy język polski.

Kupno zegarka z oficjalnej polskiej dystrybucji nie tylko gwarantuje nam w pełni spolszczone menu, ale również pełną, dwuletnią gwarancje.

Zegarki te jak i reszta oferty firmy Garmin dostępne są w sklepie TRIGAR.pl.

 

 

 

 

 

2 komentarze do “Dogrywanie polskiego języka do zegarków Venu lub Vivoactive 4

  • 29 listopada, 2022 o 14:59
    Bezpośredni odnośnik

    Czy jest taka możliwość dogrania języka do Venu2. Mam zegarek przywieziony z zagranicy i nie ma PL. Na czacie z konsultantem dostałem informację, że nie ma możliwości dogrania. Czy jest inaczej? Gdzie można znaleźć taki plik? Szukałem ale nic nie znalazłem (tylko do venu1)

    Odpowiedz
    • 13 grudnia, 2022 o 13:14
      Bezpośredni odnośnik

      Dziękujemy za pytanie. Zgadzamy się ze zdaniem konsultanta, iż nie ma możliwości zmiany języka w modelu Venu 2. Lista dostępnych języków różni się w zależności od rejonu, w którym został kupiony.

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *