Już ponad 24 godziny trwa „konserwacja serwerów” firmy Garmin. Problem z dostępem do aplikacji mobilnej Garmin Connect pojawił się wczoraj (23.08.2020r) o poranku. Użytkownicy utracili m.in. możliwość synchronizacji danych znajdujących się w zegarku, ale także dostęp do wcześniej zapisanych już na platformie statystyk.

Garmin Hacked

Wraz z aplikacją przestała też działać oficjalna strona garmin.com, sklep z aplikacjami Connect IQ oraz infolinia techniczna firmy. Garmin na stronie oraz w mediach społecznościowych podaje póki co jedynie informacje o przerwie technicznej. Jednak wiele portali zagranicznych donosi o ataku hakerskim na amerykańskiego lidera rynku GPS.

Informacja z oficjalnego konta Garmin na Twitterze

Tak długiej przerwy technicznej na serwerach Garmina nie pamiętamy. Zatem plotki dotyczące ataku hakerskiego wydają się być bardzo prawdopodobne. Niebezpiecznik.pl donosi nawet o zatrzymaniu linii produkcyjnej na Tajwanie, za co ponoć odpowiedzialny jest ransomware Evil Corp.

Co z danymi z kart płatniczych powiązanych z Garmin Pay?

Kilka lat temu Garmin chwalił się sprzedaniem 100 milionów urządzeń, a w pierwszym kwartale bieżącego roku wskoczył na trzecie miejsce w rankingu sprzedaży smartwatchy na świecie. Zatem jeśli faktycznie doszło do ataku hakerskiego to ilość skradzionych danych może być naprawdę spora. Wielu użytkowników zapewne w tym momencie zastanawia się co z informacjami dotyczącymi kart płatniczych, których podanie były konieczne do aktywacji płatności za pośrednictwem zegarka Garmin. Według danych zawartych na oficjalnej stronie poświeconej Garmin Pay nie musimy się martwić, gdyż dane te nie są przechowywane na serwerach.

Firma Garmin bardzo poważnie traktuje bezpieczeństwo informacji o płatności. To dlatego usługa Garmin Pay chroni dane użytkownika, wykorzystując przypisane do danego zegarka numery kart i kody transakcji za każdym razem, gdy użytkownik dokonuje płatności. Numer posiadanej karty nie jest przechowywany w urządzeniu ani na naszych serwerach. Nie zostaje również przekazany sprzedawcy podczas dokonywania płatności. Możesz dzięki temu płacić bez obaw. – explore.garmin.com

„Numer posiadanej karty nie jest przechowywany w urządzeniu ani na naszych serwerach.”

Aktualny status działania poszczególnych segmentów platformy Garmin Connect możecie podejrzeć na tej stronie. Garmin – trzymamy kciuki za szybkie rozwiązanie problemu.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *