Firma Garmin zaprezentowała dziś nowy czujnik mocy Garmin Rally. Dlaczego amerykański producent odszedł od nazwy Vector? Być może w tym przypadku zadziałała podobna zasada dla której w ofercie nie pojawił się przed kilkoma laty Fenix 4. Przypominamy, że wtedy Garmin tłumaczył się pechowością „czwórki” w chińskiej numerologi, a w końcu ostatnia wersja Vectora miała w nazwie „3”.
Czujnik mocy Garmin Rally – warianty
Czujnik mocy Garmin Rally dostępny będzie w 6 różnych wariantach. Producent deklaruje kompatybilność z najpopularniejszymi systemami zacisków tj.:
- Shimano SPD-SL – wersja dedykowana dla kolarstwa szosowego
- Look Keo – wersja dedykowana dla kolarstwa szosowego
- Shimano SPD – wersja dedykowana do MTB, Gravel
Każdy wariant będzie posiadał odpowiednie oznaczenie traktujące o kompatybilności z blokami.
- Oznaczenie Rally RS dla SPD-SL
- Oznaczenie Rally RK dla systemu Keo
- Oznaczenie Rally XC dla systemu SPD
Oprócz rozróżnienia ze względu na rodzaj zacisków, nowe modele czujników mocy będą też oznaczone numerami 100 oraz 200. Wariant oznaczony numerem 100 będzie posiadał pomiar mocy w jednym pedale, a wariant oznaczony numerem 200 będzie posiadał system pomiaru mocy w dwóch pedałach, co też pozwoli na pomiar dynamiki jazdy.
Poza mocą całkowitą i rytmem czujniki oznaczone numerem 200 potrafią zmierzyć znacznie więcej. Parametry te pozwolą dostosować trening do Twoich mocnych i słabych stron, aby poprawić jazdę.
Producent deklaruje czas działania na bateriach do 120 godzin.
Dokładność pomiarów wynosi +/- 1%.
Czujnik mocy Garmin Rally XC – dane techniczne
Czujniki będą zasilane bateriami LR44/SR44, a pokrywa baterii tym razem wykonana jest ze stali.
- Dostępne warianty: Rally XC100 oraz Rally XC200
- Typ zacisku: SHIMANO SPD.
- Waga całej konstrukcji to 316 g.
- Czynnik Q: 53 mm (55 mm z podkładką sprężystą o grubości 2 mm)
- Wysokość profilu: 13,5 mm
Zawartość pudełka:
- Pedały Rally XC100/200
- Bloki pedałów
- 55 mm Czynnik podkładką sprężystą
- Dokumentacja
Dane techniczne czujnika Garmin Rally RS
Czujniki zasilane są bateriami LR44/SR44 (x4) lub CR1/3N (x2).
Dostępne warianty Rally XC100/200
- Waga konstrukcji to 320 g
- Typ zacisku: SPD-SL
- Czynnik Q: 53 mm (55 mm z podkładką sprężystą o grubości 2 mm)
- Wysokość profilu: 12,2 mm
Zawartość pudełka:
- Pedały Rally XC100/200
- Bloki pedałów
- 55 mm Czynnik podkładką sprężystą
- Dokumentacja
Dane techniczne czujnika Garmin Rally RK
Dostępne warianty Rally RK100/200
- Waga: 326 g
- Typ zacisku: KEO
- Czynnik Q: 53 mm (55 mm z podkładką sprężystą o grubości 2 mm)
- Wysokość profilu: 12,2 mm
Zawartość pudełka:
- Pedały Rally RK200
- Bloki pedałów
- 55 mm Czynnik podkładką sprężystą
- Dokumentacja
Cena i premiera w Polsce
Cena nowych mierników mocy od Garmina wahają się w przedziale od 3000 zł do 5500 zł. Najdroższy model z całego zestawienia to Garmin Rally XC200. Pierwsze sztuki do polskiej dystrybucji powinny trafić już w najbliższych tygodniach. Wszystkie czujniki Rally i kompatybilne z nimi akcesoria oraz części zamienne dostępne są w ofercie sklepu TRIGAR.