Garmin przejmuje Firstbeat Analytics, wiodącego dostawcę analiz fizjologicznych dotyczących zdrowia i kondycji

W ostatni dzień czerwca 2020 roku Garmin ogłosił, że nabył firmę Firstbeat Analytics Oy, prywatnego dostawcę analiz fizjologicznych i wskaźników dla urządzeń konsumenckich w zakresie zdrowia, dobrego samopoczucia, sprawności i wydajności. Firstbeat Analytics to firma zajmująca się udzielaniem licencji konsumenckich, która wcześniej była częścią Firstbeat Technologies. W oficjalnym komunikacie prasowym napisano, że Firstbeat Technologies będzie nadal prowadzić działalność w zakresie wellness i sportu zawodowego. Firstbeat Analytics ma siedzibę w Jyvaskyla w Finlandii i nadal będzie działać w tym obiekcie. Warunki finansowe przejęcia nie zostaną ujawnione.

Jakie dane dostarcza Firstbeat?

„Jako jedna z najbardziej znanych firm zajmujących się analizą fizjologiczną na świecie, Firstbeat Analytics przekształca dane z pulsu z urządzeń konsumenckich w przydatne informacje i porady, które poprawią wydajność i samopoczucie przez prawie dwie dekady. Wykorzystując kombinację danych z czujników, w tym zmienność tętna (HRV), Firstbeat Analytics łączy nauki fizjologiczne z matematyką, aby zapewnić najbardziej zaawansowane analizy i pomiary w obszarach stresu, snu, VO2 max, statusu / obciążenia treningu, efektu treningu, częstotliwości oddychania , spalonych kalorie itp. Dane te pozwalają użytkownikom podejmować lepsze, bardziej świadome decyzje dotyczące szkolenia i regeneracji.” Pełną listę danych jakie dostarcza Firstbeat wraz z ich szczegółowym objaśnieniem znajdziecie na tej stronie.

Przykładowe dane dostarczane przez Firstbeat Analytics

Jakie firmy korzystają z danych Firstbeat?

Niestety wraz z pojawieniem się informacji o przejęciu Firstbeat przez Garmina, strona www.firstbeat.com/en/consumer-products/products/ na której dotychczas można było podejrzeć firmy korzystające z danych analitycznych Firstbeat przestała działać i obecnie przekierowuje do www.firstbeatanalytics.com. W tym miejscu wesprzemy się zrzutem ekranowym z artykułu DC RainMakera, na którym znajdziemy takie firmy jak Huawei, Casio, Xiaomi, Montblanc, Honor czy Suunto. Jako ciekawostkę dodamy, że zegarki z topowej serii Garmin Fenix 6 korzystają z aż 18 różnych algorytmów licencjonowanych przez Firstbeat (a aktualnie licencjonowanych już przez Garmin :))

Źródło zdjęcia: https://www.dcrainmaker.com/2020/06/garmin-acquires-firstbeat-analytics-a-quick-analysis-of-the-winners-and-losers.html

Co zrobi Garmin?

To pytanie zapewne najbardziej nurtuje obecnie producentów zegarków sportowych 🙂 Z jednej strony Garmin po przejęciu Firstbeat mógłby odciąć konkurencję od źródła danych analitycznych, ale czy taki był zamysł amerykańskiego lidera rynku GPS? DC Rain Maker wspomina w artykule o tym, że Garmin będzie sprzedawał licencję na poszczególne dane firmą trzecim.

„Od ponad dekady korzystamy z innowacyjnych analiz Firstbeat w naszych liniach produktowych, cieszymy się, że współpracownicy Firstbeat Analytics dołączają do zespołu Garmin, dzięki czemu jesteśmy liderem w dziedzinie analiz fizjologicznych” – powiedział Cliff Pemble, prezes i dyrektor generalny firmy Garmin.

Jedno jest pewne, Garmin sukcesywnie umacnia swoją pozycję w segmencie zegarków i liczników treningowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *