Aktualizacja nawigacji za pomocą programu Garmin Express

Garmin Express to uniwersalny program służący do aktualizacji oprogramowania oraz wgrywania najnowszych aktualizacji map w nawigacjach firmy Garmin (zarówno dla serii samochodowych nuvi, camper, dezl jak i motocyklowych zumo, a także modeli rowerowych z mapą Garmin Cycle Map).
Najnowsze mapy są dostępne dla wszystkich urządzeń, które w nazwie posiadają literki LM (Lifetime Maps), co jest oznaczeniem dożywotniej subskrypcji na mapy.
Jeśli nawigacja została zakupiona kilka lat temu i nie posiada ona dostępnych aktualizacji, można je dokupić tutaj.

W tym wpisie zaprezentujemy jak krok po kroku wygląda instalacja najnowszej aktualizacji.

1. Na początek należy pobrać i zainstalować program Garmin Express, który można pobrać ze strony Producenta.

Uwaga! Program Garmin Express nie współpracuje z systemem operacyjnym Windows XP. Pełną listę wymagań technicznych i zgodnych systemów znaleźć można na stronie producenta.

2. Po pobraniu i instalacji programu na ekranie Expressa wyświetli się polecenie „Dodaj urządzenie”, na które klikamy.
3. Program zacznie wyszukiwać naszą nawigację. Następnym krokiem będzie dodanie produktu. Klikamy na „Dodaj urządzenie”.
4. Następnie warto zarejestrować produkt. Wpisujemy w pierwszym polu adres e-mail, dzięki czemu nawigacja będzie przypisana do naszego konta mailowego. Po wypełnieniu pola z adresem mailowym klikamy „Dalej”.
5. Kolejnym krokiem jest udzielenie pozwolenia firmie Garmin na gromadzenie anonimowych danych z urządzenia. Wybór „Tak” lub „Nie” nie wpływa na działanie nawigacji więc można zaznaczyć dowolną opcję. Następnie klikamy „Zakończ”.
6. Gdy konfiguracja się zakończy możemy zacząć instalację oprogramowania i map. Wystarczy kliknąć na „Instaluj wszystko”.
7. Ostatnim etapem jest proces pobrania i aktualizacji map. Trzeba pamiętać, aby nie odłączać urządzenia w trakcie trwania kopiowania plików. Instalacja trwa w (zależności od urządzenia i łącza internetowego) od 30 minut do nawet trzech godzin. W tym miejscu może pojawić się komunikat o zbyt małej pamięci wewnętrznej nawigacji.



Każda aktualizacja wiąże się z instalacją coraz to większego pliku. Co prawda program Garmin Express automatycznie usuwa starą mapę i instaluje nową, ale w pewnym momencie pamięć wewnętrzna może okazać się niewystarczająca (dotyczy to zwłaszcza starszych nawigacji). W takiej sytuacji Garmin Express zaproponuje dwa rozwiązania: dołożenie karty pamięci lub instalacja mniejszego regionu w pamięci wewnętrznej nawigacji. Jeżeli zdecydujemy się na instalację mniejszego regionu to w dowolnym momencie będzie można zainstalować inny region.
8. Po zakończeniu aktualizacji pojawi się komunikat „Aktualizacje zakończone”. Dane na nawigacji są aktualnie, możemy zamknąć program Garmin Express i bezpiecznie odłączyć nasze urządzenie.
Jeżeli szukasz nawigacji samochodowej z bezterminową subskrypcją na mapy sprawdź ofertę najpopularniejszych nawigacji na www.garmin24.pl

102 thoughts on “Aktualizacja nawigacji za pomocą programu Garmin Express

  • Kwiecień 10, 2016 at 11:26 am
    Permalink

    Mam navigacje Garmin NAVI 54LM z dożywotnią Aktualizacją.
    Pobrało aktualizację i podczas instalacji zatrzymało sie czekałem 8 godzin odłączyłem nawigację nie zainstalowało nowych map i teraz nie mozna zainstalować wyskakuje komunikat Podczas instalowania aktualizacji wystąpił błąd i nie mozna aktualizować, co teraz

    Reply
  • Kwiecień 11, 2016 at 10:10 am
    Permalink

    Dzień dobry,
    w tym wypadku należy usunąć nawigację z Garmin Expressa (należy to zrobić w zakładce "Narzędzia") i spróbować ponownie. Jeśli to nie pomoże należy zresetować nawigację. W tym celu należy ją wyłączyć i włączyć trzymając palcem prawy dolny róg ekranu. Na pytanie "Czy usunąć dane użytkownika" naciskamy "Tak". Proszę pamiętać, że reset usunie historię adresów. W programie Garmin Express można wykonać kopię zapasową ustawień oraz zapisanych miejsc przed resetem.
    Pozdrawiam,
    Kornel

    Reply
  • Kwiecień 13, 2016 at 9:00 pm
    Permalink

    Witam, mam nawigację nuvi2597. Po aktualizacji map do wersji 2017.10, w Polsce mam jedynie 2 miasta – Gdynia i Świnoujście… w wersji 2016.30 wszystko bylo ok. Teraz nawigacjanie jest w stanie znaleźć żadnej z dróg np. w Warszawie. Jestem w kontakcie z Poland.Support@garmin.com, ale mam wrażenie że jestem zbywany z problemem. Robiłem reset 'z palcem', reinstalowałem mapy. Nic. Pomocy… będę potrzebował nawigacji lada dzień, specjalnie ją kupiłem na dłuższy wyjazd.

    Reply
  • Kwiecień 14, 2016 at 8:52 am
    Permalink

    Dzień dobry,
    na 90% jestem pewien, że zamiast całej Europy zainstalowała się tylko jej część. Proszę wejść w opcje nawigacji w dział Map i zobaczyć co jest napisane pod mapą CN 2017.10. Jeśli jest to ALL to oznacza mapę całej Europy. Proszę jeszcze zwrócić uwagę czy kwadracik po lewej stronie od mapy jest zaznaczony.

    Pozdrawiam,
    Kornel

    Reply
  • Kwiecień 14, 2016 at 9:01 am
    Permalink

    zaznaczone 'CN Europe NTU', 2017.10 Western Europe. Gdy kupowałem urządzenie (z dożywotnią gwarancją na aktualizację), Polska i inne kraje środkowo-europejskie , jak i całą Europa z wyjątkami w Albanii, Seriii, były oznaczone jako 'pełne pokrycie'. Czy da się jakoś cofnąć aktualizację 2017.10 do poprzedniej, albo 'wymusić' doinstalowanie reszty krajów ? Dziękuję za odzew i pomoc.

    Reply
  • Kwiecień 14, 2016 at 1:28 pm
    Permalink

    … natomiast na myGarmin na moim koncie mam "City Navigator Europe NTU 2017.10 – Map+HT+PA+P,March 16"…

    Reply
  • Kwiecień 14, 2016 at 5:47 pm
    Permalink

    Problem rozwiązany. Potrzebna była dodatkowa karta pamięci. BARDZO uczulam na to, żeby użytkownikowi podawać informację typu mapa nie zainstalowana – brak wymaganej ilości pamięci… czy cokolwiek. Nigdy proces aktualizacji nie informował o zbyt małej ilości pamięci, a po instalacji wciąż 2,48 Gb pamięci wewnętrznej urządzenia było wolne. Pozdrawiam.

    Reply
  • Kwiecień 14, 2016 at 7:16 pm
    Permalink

    Witam, proszę o pomoc… Podczas instalowania aktualizacji map wyłączył mi się komputer… Zrobiłam navi restart , usunęłam z narzędzi,ale to nic nie dało, bład nadal jest i nie mogę wgrać aktualizacji. Co mam dalej zrobić?

    Reply
  • Kwiecień 15, 2016 at 11:38 am
    Permalink

    Dzień dobry,
    należy odinstalować program Garmin Express i zainstalować ponownie. Jeśli to nie pomoże należy wykonać tzw. Master Reset nawigacji (przywrócenie ustawień fabrycznych). Aby to zrobić należy podczas włączania nawigacji trzymać prawy dolny róg ekranu dotykowe. Na pytanie "czy usunąć dane użytkownika" odpowiadamy "Tak".
    Jeśli to także nie pomoże zalecam kontakt ze wsparciem technicznym firmy Garmin, numer 008004412454 bądź mailowo poland.support@garmin.com

    Pozdrawiam,
    Kornel

    Reply
  • Kwiecień 19, 2016 at 8:03 pm
    Permalink

    Mam ten sam problem jak kolega wyżej , reset nie pomógł. Nawigacja ma nieco ponad 2gb wolnego miejsca a aktualizacja mapy zajmuje ponad 4gb. Podczas pobierania plików dochodzi do 50% i komunikat wystąpił błąd… Co robić , nawigację kupiłem wczoraj…

    Reply
  • Kwiecień 20, 2016 at 8:16 am
    Permalink

    Dzień dobry,
    proszę włożyć pustą (sformatowaną) 8GB kartę pamięci do nawigacji i przeprowadzić aktualizację jeszcze raz, powinno pomóc. Czasem zdarza się, że program Garmin Express błędnie oceni ilość wolnego miejsca w pamięci wewnętrznej i należy włożyć kartę, mimo że o to program nie prosi.

    Pozdrawiam,
    Kornel

    Reply
  • Kwiecień 20, 2016 at 9:36 pm
    Permalink

    Z tym że ten błąd wyskakuje również podczas gdy pobieram mapy bezpośrednio na komputer.

    Reply
  • Kwiecień 24, 2016 at 1:15 pm
    Permalink

    Witam,
    Mam nawigację nuvi 2595 LT, widzę, że najnowsza mapa ma symbol 2016.10 zaktualizowałam u siebie i pokazuje, że mam mapę 2105.10. Skąd ta różnica?

    Reply
  • Kwiecień 25, 2016 at 10:54 am
    Permalink

    Dzień dobry,
    model nuvi 2595 LT nie posiada dożywotniej aktualizacji map, więc zapewne Garmin Express zaktualizować samo oprogramowanie bez map. Aby móc pobrać najnowsze mapy należy dokupić aktualizację jednorazową lub dożywotnią. Wszystkie rodzaje aktualizacji można znaleźć pod tym linkiem:
    https://www.garmin24.pl/pl/c/Aktualizacje-map/146
    Pozdrawiam,
    Kornel

    Reply
  • Maj 9, 2016 at 7:19 pm
    Permalink

    Witam mam pytanie mam nawigację Nuvi2599lmt-d, po próbie aktualizacji wyświetlił się komunikat że mam za mało miejsca na dysku komputera(trzeba około 12GB), dałem cancel instalacji i odłączyłem navigację od kompa, po uruchomieniu nuvi pojawił się komunikat o update softwaru po tymże rzekomym update, urządzenie się wyłączyło i już nie mogę go uruchomić, nie działa również podłączenie do komputera lub ładowarki samochodowej, co robić jakiś reset czy cokolwiek?
    Pozdrawiam

    Reply
  • Maj 10, 2016 at 9:17 am
    Permalink

    Dzień dobry,
    Należy wykonać tzw. Master Reset nawigacji (przywrócenie ustawień fabrycznych). Aby to zrobić należy podczas włączania nawigacji trzymać prawy dolny róg ekranu dotykowe. Na pytanie "czy usunąć dane użytkownika" odpowiadamy "Tak".
    Jeśli to także nie pomoże zalecam kontakt ze wsparciem technicznym firmy Garmin, numer 008004412454 bądź mailowo poland.support@garmin.com

    Pozdrawiam,
    Kornel

    Reply
  • Maj 13, 2016 at 12:34 pm
    Permalink

    Mam nawigację 2497LMT chciałabym zaktualizować mapę. Wszystko mam wgrane na urządzeniu gdzie nie ma już miejsca. Jak wgrać nową mapę na kartę SD?

    Reply
  • Maj 14, 2016 at 9:00 am
    Permalink

    Dzień dobry,
    jeśli w pamięci wewnętrznej urządzenia braknie miejsca na nową mapę, a w nawigacji nie będzie włożonej karty, przed instalacją Garmin Express poprosi o kartę SD lub o wybranie mniejszego rejonu mapy. Do aktualizacji njlepiej użyć karty micro SD 8GB.
    Pozdrawiam,
    Kornel

    Reply
  • Maj 17, 2016 at 10:28 pm
    Permalink

    Witam
    Kiedy nowa aktualizacja mapy obecna była w 7 kwietniu, czy będzie w lipcu sumie powinna być co kwartał ale nie zawsze jest na czsie planuje wyjazd w połowie lipca po Europie.

    Reply
  • Maj 18, 2016 at 8:53 am
    Permalink

    Dzień dobry,
    niestety Garmin nie podaje daty ukazania się nowych aktualizacji mapy. Więc trudno powiedzieć kiedy pokaże się nowa mapa.

    Pozdrawiam,
    Kornel

    Reply
  • Maj 18, 2016 at 6:53 pm
    Permalink

    Tak jak odpowiada Kornel. Najlepiej zrobić tak:
    1. Karta przynajmniej 8GB musi być – należy ją sformatować i wpiąć do nawigacji.
    2. Zrobić Master Reset.
    3. Odinstalować Garmin express.
    4. Podłączyć nawigację do komputera i wejść na swoje konto w MyGarmin.
    5. Zainstalować Garmin express i zaktualizować urządzenie i mapy.
    U mnie dopiero w takiej kolejności pomogło. Pozdrawiam

    Reply
  • Czerwiec 5, 2016 at 9:37 pm
    Permalink

    Mam nuvi 3790T, mimo że mam zakupioną możliwość darmowej dożywotniej aktualizacji map, program garmin express oferuje mi jedynie pobranie atualnego oprogramowania urządzenia a mapy proponuje odpłatnie. Urządzenie pokazuje, że mam wersję mapy 2015.20

    Reply
  • Czerwiec 6, 2016 at 9:40 am
    Permalink

    Dzień dobry,
    oznaczenie nuvi 3790T wskazuje, że nawigacja ma dożywotnią usługę Traffic (powiadomienia o ruchu), ale brak oznaczenia LM – LifeTime Maps, czyli bezpłatnych map. Być może sprzedawca dodał do zakupu kartę zdrapkę z dożywotnią subskrypcją na mapy, którą należy dopisać do nawigacji. W pudełku należy poszukać takiej karty-zdrapki lub skontaktować się ze sprzedawcą.

    Pozdrawiam,
    Kornel

    Reply
  • Czerwiec 6, 2016 at 10:27 am
    Permalink

    Dziękuję za odpowiedź.
    Dożywotnią aktualizację kupowałam w salonie ok.rok po zakupie urządzenia, wszystko miało działać "elektronicznie" bez numerów i zdrapek, po prostu moje urządzenie miało być zarejestrowane w sieci i po zalogowaniu się automatycznie pobierać dostępne aktualizacje, a z tego, co widzę to nawet w ub. roku nie pobrało mi mapy 2016, bo wciąż mam wersję z 2015r.

    Reply
  • Czerwiec 12, 2016 at 1:27 pm
    Permalink

    Witam, mam nuvi 2597 LMT. Podczas pobierania aktualizacji proces zatrzymał się na 26,7 % i dalej nic sie nie dzieje od ponad godziny…

    Reply
  • Czerwiec 12, 2016 at 3:55 pm
    Permalink

    Witam posiadam nawigację Garmin 55LM,nawigacja nie widzi karty micro sd 4gb,czy to jest wina nawigacji czy ja mam nieodpowiednią kartę?.Pozdrawiam

    Reply
  • Czerwiec 13, 2016 at 11:11 am
    Permalink

    Dzień dobry,
    karta służy w wypadku braku miejsca na pamięci wewnętrznej do przeprowadzenia aktualizacji. W wypadku braku miejsca Garmin Express sam zapyta o kartę SD. Karta przez użyciem powinna być sformatowana.
    Pozdrawiam,
    Kornel

    Reply
  • Czerwiec 13, 2016 at 11:14 am
    Permalink

    Dzień dobry,
    wygląda na to, że coś przerwało połączenie Internetowe. Radzę wykonać wgrywanie mapy jeszcze raz i upewnić się, że posiada się stabilne połączenie Internetowe (jeśli są problemy z Wi-Fi warto połączyć komputer z internetem kablem LAN). Jeśli jest to laptop proszę upewnić się, że komputer po jakimś czasie nie przechodzi w tryb uśpienia.
    Pozdrawiam,
    Kornel

    Reply
  • Czerwiec 13, 2016 at 3:29 pm
    Permalink

    Dziękuję bardzo za odpowiedź,to znaczy że karta nie będzie widoczna w nawigacji dopóki nie zabraknie pamięci czy tak?

    Reply
  • Czerwiec 13, 2016 at 3:35 pm
    Permalink

    Dokładnie, karta jest przeznaczona na mapy, więc póki jest miejsce w pamięci wewnętrznej nawigacja nie ma potrzeby korzystania z karty SD.

    Pozdrawiam,
    Kornel

    Reply
  • Czerwiec 20, 2016 at 7:31 am
    Permalink

    witam mam nuvi 2569LMT-D zainstalowałam program garmin ekspress ale ten nie wykrywa urządzenia i nie mogę zaktualizować map

    Reply
  • Czerwiec 22, 2016 at 10:39 am
    Permalink

    Jeżeli podłączymy nawigację na nieoryginalnym kablu usb do komputera, nie będzie widzieć nawigacji.

    Pozdrawiam,
    Robert

    Reply
  • Czerwiec 26, 2016 at 8:05 am
    Permalink

    Witam. Podczas zgrywania aktualizacji na kompa ciągle dostaje komunikat, że nie można pobrać GarminExpressinstaler- mam system operacyjny WIN 10. Co może być powodem ? Pozdrawiam Mariusz jeżeli to możliwe poproszę odpowiedź na agmar0@poczta.onet.pl

    Reply
  • Czerwiec 26, 2016 at 8:15 pm
    Permalink

    Witam, kiedy zostanie udostępniona następna aktualizacja mapy po 2017.10 ?

    Reply
  • Czerwiec 27, 2016 at 8:31 am
    Permalink

    Witam. Obecna mapa 2017.10 ma 2 miesiące. Kolejnej aktualizacji możemy spodziewać się za 2-3 miesiące. Dokładnej daty jeszcze nie znamy.
    Pozdrawiam
    Robert

    Reply
  • Czerwiec 29, 2016 at 2:32 pm
    Permalink

    Witam Panstwa!
    w urządzeniu Garmin Nuvi 42 LM brak mapy polski. nie bylo jej przed aktualizacja i po aktualizacji również. czy ten model nie posiada mapy Polski? aktualizacja ze strony Garmina przez garmin express.
    rafal

    Reply
  • Czerwiec 29, 2016 at 2:41 pm
    Permalink

    Dzień dobry,
    nuvi 42LM były sprzedawane z mapami części Europy. W Polsce można było kupić modele z Europą Wschodnią lub Centralną, na których to znajdowała się mapa Polski. Jeśli jednak nawigacja została kupiona zagranicą z mapą np. Europy Zachodniej bądź Wielkiej Brytanii, wtedy nie posiada ona mapy Polski. Taką mapę na karcie SD można zakupić pod tym linkiem:
    https://www.garmin24.pl/pl/p/Garmin-City-Navigator-Eastern-Europe-Big-5-microSDSD-010-11037-00/448

    Pozdrawiam,
    Kornel

    Reply
  • Czerwiec 29, 2016 at 2:52 pm
    Permalink

    dziekuje za szybka odpowiedz!
    czy na podstawie Nazwa produktu: nüvi® 42LM Numer seryjny: 2W8240103 ID urządzenia: 3902793277 mozna stwierdzic jakie mapy wchodza w sklad tego modelu?

    Reply
  • Czerwiec 29, 2016 at 3:38 pm
    Permalink

    Stwierdzić to może jedynie pomoc techniczna firmy Garmin. Najlepiej zadzwonić do nich na numer telefonu 008004412454.

    Pozdrawiam,
    Kornel

    Reply
  • Lipiec 2, 2016 at 8:12 pm
    Permalink

    Witam,
    Posiadam Garmin nuvi 2595LM.Po próbie aktualizacji map urzadzenie wyswietla mi tylko mapy na europe. Brak map UK. Po zakupie mialem Uk i UE. W jaki sposób dodać UK ???

    Reply
  • Lipiec 4, 2016 at 9:15 am
    Permalink

    Witam,
    W programie Garmin Expres w ustawieniach jest opcja zainstaluj ponownie mapy, wtedy dogra się cała mapa Europy
    Pozdrawiam,
    Robert

    Reply
  • Lipiec 4, 2016 at 10:13 am
    Permalink

    Witam. Mam podobny problem . Odziedziczyłem Garmin nuvi 200W . Posiadał wgrane dwie mapy
    1- to GP Mapa NT 3d 2009.3
    2- CN Europe ale jaka wersja to już nie odpowiem – (coś się stało z kartą i żaden czytnik jej nie widzi) w każdym bądz razie miała wgraną miedzy innymi polskę wersja chyba 2013.
    Postanowiłem zaktualizować poprzez Garmin Expres i ku mojemu zdziwieniu na kartę wgrała się CN Europe NT 2017.10 ale wersja DACH+CZ . Po wyjęciu karty nawigacja widzi tylko mapę pierwszą (GP Mapa), po załadowaniu SD widzi mapę zaktualizowaną .
    Próbowałem usuwać nawigację z Garmin Expresa jak również resetowałem ją jak i formatowałem kartę i za każdym razem dostępna jest tylko aktualizacja CN Europe NT 2017.10 wersja DACH+CZ.
    W programie Garmin Expres w ustawieniach nie mam opcji "zainstaluj ponownie mapy" jak pan pisze w wcześniejszym poście (tylko ogólne , harmonogram , proxy , informacje). Próbowałem skontaktować się z 008004412454 z telefonu stacjonarnego ale nie ma takiego numeru . Proszę mi powiedzieć jak uruchomić mapę polski?

    Reply
  • Lipiec 4, 2016 at 2:44 pm
    Permalink

    Dzień dobry,
    jeśli ponowna instalacja samego Expressa nie pomogła i jeśli opcja "Zmień mapę" nie daje dostępu do innych map to jedynym wyjściem jest kontakt z serwisem pod numerem 008004412454. Trzeba pamiętać, aby dzwonić z dwoma zerami ze stacjonarnego lub z komórki. Serwis na pewno będzie mógł pomóc. Numer działa, codziennie z niego korzystamy.

    Pozdrawiam,
    Kornel

    Reply
  • Lipiec 11, 2016 at 7:01 pm
    Permalink

    Witam. Posiadam urządzenie Garmin nuvi 2597LMT chce sobie aktualizować mapę w garmin express ale nie wyszukuje nowej aktualizacji mapy. Dodam że w urządzeniu posiadam mapę CN Europe NTU 2016.10 ALL . W czym może być problem?

    Reply
  • Lipiec 12, 2016 at 8:23 am
    Permalink

    Dzień dobry,
    sugeruję usunąć program Garmin Express i zainstalować ponownie. Jeśli to nie pomoże niezbędny będzie kontakt z bezpłatną infolinią wsparcia technicznego firmy Garmin pod numerem telefonu 008004412454.

    Pozdrawiam,
    Kornel

    Reply
  • Lipiec 13, 2016 at 7:58 am
    Permalink

    Witam mam problem ze swoim nuvi42 kupionym w Uk z mapami UK i Irlandi dwa dni temu zakupilem na stronie Garmin.com mape Europy pelna wersje niestety po zainstalowaniu na karcie SD moja nawi nie daje mi mozliwosci wpisania adresu miasta wyswietla tylko komunikat brak danych mapy..
    Po wyciagnieciu karty SD nawi wraca do normy jak by i pozwala wpisac wszystkie potrzebne informacje jednak na niektore tylko panstwa ktore sie zdublowaly w nawi. W przyszlym tygodniu jade do Austri a nawi nie dziala czy mozecie pomoc

    Reply
  • Lipiec 13, 2016 at 8:29 am
    Permalink

    Dzień dobry,
    proszę wejść w opcje nawigacji (Ustawienia-> Mapy i aktualizacje-> Moje mapy) i zobaczyć jakie mapy się wyświetlają, kiedy karta jest w nawigacji. Być może był jakiś błąd podczas pobierania i należy spróbować pobrać mapę jeszcze raz. Jeśli to nie pomoże zalecam kontakt z serwisem Garmina pod bezpłatną infolinią 008004412454.

    Pozdrawiam,
    Kornel

    Reply
  • Lipiec 13, 2016 at 8:30 pm
    Permalink

    niestety zainstalowanie od nowa garmin express nie pomogło nadal nie wyszukuje nowej mapy. Pozostaje wsparcie techniczne

    Reply
  • Lipiec 14, 2016 at 10:04 am
    Permalink

    Witam serdecznie,
    od końca czerwca nie mogę wgrać treningu poprzez ANT Agent. Wyświetla się jakiś klucz autoryzacyjny. Na infolinii dowiedziałem się, że wynika to z braku wsparcia dla mojego systemu Windows XP. Chciałem ściągnąć Garmin Express, ale ten program także nie działa na Windows XP. Co w takiej sytuacji? Czy przez brak nowszego systemu Windows nie będę mógł wrzucać treningów na Garmin Connect?
    Treningi zgrywają się na Garmin Training Center, ale po ich wyeksportowaniu do Garmin Connect dystans i czas jest błędny. Pewnie w wyniku złego przeliczenia.
    Będę wdzięczny za pomoc.
    Pozdrawiam,
    Piotr

    Reply
  • Lipiec 28, 2016 at 10:25 pm
    Permalink

    Dzień dobry,
    mam nawigację nuvi2405. Postąpiłem jak w instrukcji powyżej i teraz w momencie włączania urządzenia wyświetla się komunikat:
    "Do wyznaczania trasy wymagane są mapy szczegółowe. Brak map szczegółowych w tym urządzeniu" i następny "Nie można odblokować map". Po wybraniu opcji "Pokaż mapę" nie widać mapy terenu, jest tylko szare tło.
    Nie wykupiłem nowej mapy – chciałem tylko zaktualizować oprogramowanie. Przywracanie z kopii zapasowej nic nie daje. Próbowałem też kilka razy przeinstalować mapy przez opcję "Zainstaluj mapy ponownie" – bez efektu.
    Proszę o pomoc (za kilka dni urlop :o).
    Pozdrawiam,
    Adam

    Reply
  • Lipiec 29, 2016 at 8:27 am
    Permalink

    Dzień dobry,
    w tym wypadku należy się skontaktować ze wsparciem technicznym firmy Garmin, bezpłatna infolinia 008004412454. Musiał usunąć się plik odblokowujący mapę, w takim wypadku pomoże tylko wsparcie techniczne.

    Pozdrawiam,
    Kornel

    Reply
  • Sierpień 30, 2016 at 7:46 pm
    Permalink

    Posiadam nawigację Garmin 2595 LM. Windows 10 nie widzi nawigacji. Program Garmin Express nie wyszukuje jej. Na urządzeniu jest monit, że podlączona została do PC

    Reply
  • Sierpień 31, 2016 at 8:44 am
    Permalink

    zień dobry,
    należy odinstalować program Garmin Express i zainstalować ponownie. Jeśli to nie pomoże należy wykonać tzw. Master Reset nawigacji (przywrócenie ustawień fabrycznych). Aby to zrobić należy podczas włączania nawigacji trzymać prawy dolny róg ekranu dotykowe. Na pytanie "czy usunąć dane użytkownika" odpowiadamy "Tak".
    Jeśli to także nie pomoże zalecam kontakt ze wsparciem technicznym firmy Garmin, numer 008004412454 bądź mailowo poland.support@garmin.com

    Pozdrawiam,
    Kornel

    Reply
  • Wrzesień 1, 2016 at 8:01 pm
    Permalink

    Witam serdecznie.Posiadam nuvi 3790 LTM.Po ostatniej aktualizacji map 2017 dostaję komunikat -nie można uwierzytelnić map.Z góry bardzo dziekuje.

    Reply
  • Wrzesień 2, 2016 at 9:08 am
    Permalink

    Dzień dobry,
    w takim wypadku należy jeszcze raz przeprowadzić aktualizację map przy pomocy programu Garmin Express.
    Jeśli to także nie pomoże zalecam kontakt ze wsparciem technicznym firmy Garmin, numer 008004412454 bądź mailowo poland.support@garmin.com

    Pozdrawiam,
    Kornel

    Reply
  • Wrzesień 2, 2016 at 9:35 am
    Permalink

    Dzień dobry.Dziękuje bardzo.Pomogło.Jednak teraz mam inny problem a mianowicie nie ma w pamięci zaplanowanej podróży,które sam przed chwilą zrobiłem .Wyświetla się za każdym razem —naciśnij +,aby utworzyć nową podróż.Czy można coś z tym zrobić?Dziekuję i życzę miłego dnia.

    Reply
  • Październik 15, 2016 at 1:49 pm
    Permalink

    Posiadam identyczny problem co Concret. Posiadam nawigację nuvi 44. Program zainstalował wszystkie aktualizacje ale nie aktualizacje map (na których mi najbardziej zależało). Teraz wyświetla komunikat "Podczas instalowania aktualizacji wystąpił błąd". Postąpiłem tak jak Pan Kornel polecił jednak nie podziałało to w moim przypadku.

    Reply
  • Październik 17, 2016 at 8:56 am
    Permalink

    Dzień dobry,
    można jeszcze spróbować odinstalować z komputera program Garmin Express oraz zainstalować ponownie. Jeśli to nie pomoże należy się skontaktować ze wsparciem technicznym firmy Garmin, numer bezpłatnej infolinii 008004412454.

    Pozdrawiam,
    Kornel

    Reply
  • Grudzień 6, 2016 at 3:28 pm
    Permalink

    Witam!Posiadam navi 2455LT i niestety po podlaczeniu urzadzenia do laptopa poprzez kabel usb nie moge sie polaczyc z garmin expres. w czym moze byc problem ? Zaznaczam ze podlaczam przez kabel orginalny.

    Reply
  • Grudzień 7, 2016 at 1:16 pm
    Permalink

    Dzień dobry,
    a czy sam Windows wykrywa i widzi urządzenie? Na początek sugeruję wykonać tzw. Master Reset nawigacji (przywrócenie ustawień fabrycznych). Aby to zrobić należy podczas włączania nawigacji trzymać prawy dolny róg ekranu dotykowe. Na pytanie "czy usunąć dane użytkownika" odpowiadamy "Tak".
    Jeśli w nawigacji znajduję się jakaś karta, należy ją wyjąć i spróbować ponownie.
    Jeśli to także nie pomoże zalecam kontakt ze wsparciem technicznym firmy Garmin, numer 008004412454 bądź mailowo poland.support@garmin.com

    Pozdrawiam,
    Kornel

    Reply
  • Grudzień 10, 2016 at 10:05 pm
    Permalink

    WItam mam taki problem z moja Nawigacja 2597
    NIE MOZNA ZAINSTALOWAC TYCH APLIKACJI.
    Najnowsza wersja tych map zawiera tyle nowych
    informacji ze nie mieszcza sie one w pamieci urzadzenia, mam skontaktowac sie z pomoca techniczna.
    posiadam sformatowana karte 16GB, co moge poradzic na to

    Reply
  • Styczeń 6, 2017 at 8:16 am
    Permalink

    Witam. Nie mogę aktualizować mapy 2017.30 wydanej 5 01 2017 do nawigacji Garmin nuvi 2597LM.Czy wina leży po stronie wydania mapy 2017.30 ??????

    Reply
  • Styczeń 9, 2017 at 11:17 am
    Permalink

    Witam,
    dziś zaktualizowaliśmy nawigację do wersji 2017.30 bez problemów. Możliwe, że w pierwszy dzień po wydaniu mapy serwery były przeciążone i występowały trudności ze zaktualizowaniem.

    Pozdrawiam,
    Kornel

    Reply
  • Styczeń 19, 2017 at 10:07 pm
    Permalink

    Witam. Mam pytanie, czy nuvi 2597 obsługuje karty micro SD HC, i jeżeli tak to czy jest jakieś zlaecenie co do formatowania? Czy poprzez program express powinno być widać taką kartę?

    Reply
  • Styczeń 20, 2017 at 9:44 am
    Permalink

    Dzień dobry,
    nuvi 2597 obsługuje karty micro SD HC do 32GB, taka karta powinna być sformatowana w systemie FAT32. Garmin Express powinien automatycznie wykryć kartę w pamięci i użyć jej w przypadku braku miejsca na mapy w pamięci wewnętrznej urządzenia.

    Pozdrawiam,
    Kornel

    Reply
  • Luty 24, 2017 at 4:19 pm
    Permalink

    witam mam problem następujący. Podczas aktualizacji mam wyskakuje mi czas pobierania 3548 godz. i 32 min +- 😉 po jakimś czasie wyskakuje komunikat że pobieranie zostało przerwane :)`

    Reply
  • Marzec 5, 2017 at 9:39 pm
    Permalink

    Zakupiłem dziś nową mapę Europy do mojego Garmin Zumo 400. Program Garmin Express nie "nie widzi" map do pobrania. Próbowałem pobrać mapę po zalogowaniu na stronę Garmin. Niestety dostałem informację że moa przeglądarka nie jest przygotowana do obsługi pobierania map. Dodałem zgodnie z instrukcją adres strony Garmin do zaufanych stron, pobrałem plugin. Jednak wciąż pojawia się komunikat o niemożliwości obsługi strony.

    Reply
    • Marzec 6, 2017 at 9:31 am
      Permalink

      Dzień dobry,
      sugeruję usunąć z komputera program Garmin Express i pobrać ponownie, jeśli zakupił Pan wersję LifeTime. Jeśli zakupił pan jednorazową najnowszą aktualizację to mapę pobiera się po zalogowaniu do na stronie https://my.garmin.com/. Jeśli są problemy z pobraniem mapy to najlepiej zadzwonić na bezpłatny numer polskiej pomocy technicznej Garmina – 008004412454. Mogą oni sprawdzić co dokładnie się dzieje i poprowadzić przez proces pobierania map.

      Pozdrawiam,
      Kornel

      Reply
  • Kwiecień 13, 2017 at 4:44 pm
    Permalink

    Witam posiadam nawigację garmin 2589LTM z dożywotnimi mapami. Nawigacja nie działa tak jak powinna mimo aktualizacji na w garmin express. połoczenia nawigacji z aplikacją mobilną schmartphone link. Nawigacja błędnie wskazuje drogę kieruje mnie na zamkmkniętą drogę która już jest ponad miesiąc w remoncie. Tak samo wczoraj pokierowała mnie na autostradę która była zamknięta. Nie działa kompletnie traffic. Co z tym zrobić ma ktoś jakiś pomysł ?

    Reply
    • Kwiecień 19, 2017 at 11:40 am
      Permalink

      Witam. Sugeruję skontaktować się bezpośrednio z serwisem. Wysłać na adres mailowy poland.support@garmin.com informacje o modelu nawigacji wraz z numerem seryjnym oraz opisać w którym miejscu dokładnie na mapie pojawiły się błędy.

      Reply
  • Kwiecień 26, 2017 at 8:58 am
    Permalink

    Dzień dobry. Posiadam od roku 2011 oczywiście zarejestrowaną na stronie Garmin nawigacje 1390LMT z dożywotnią aktualizacją. Aktualizacje miałem bezpłatnie kwartalnie, a od jakiegoś czasu tylko 2 razy w roku. Ostatnia aktualizacja jaka była dostępna to City Navigator Europe NT 2017.20 – Map+P,Oct 16 w listopadzie 2016r. Jest już nowa wersja/aktualizacja 2018.10 a ja nadal nie mam dostępu. Miały być 4 aktualizacje w roku a tak nie jest. W związku z tym moje pytanie, kiedy będę mógł zaktualizować moje urządzenie ?. Z niecierpliwością oczekuję na odpowiedź. Pozdrawiam
    Jacek

    Reply
    • Kwiecień 26, 2017 at 9:45 am
      Permalink

      Niestety nie znamy harmonogramu aktualizacji map w nawigacjach Garmin. Prawdą jest, że Garmin zmienił swoją politykę i tak jak Pan pisze dla starszych nawigacji aktualizacje są udostępniane rzadziej. Też nam się ta zmiana nie podobała i mamy świadomość tego, że spora część użytkowników nawigacji Garmin może czuć się oszukana. Sugerujemy napisać bezpośrednio do wsparcia technicznego firmy Garmin i zapytać kiedy będzie dostępna mapa dla Pana modelu nawigacji. Mail kontaktowy to poland.support@garmin.com

      Reply
  • Lipiec 13, 2017 at 7:27 am
    Permalink

    Witam mam nawigację Nuvi 2599 lmt-d, w funkcji ecoroad podawany jest sredni koszt przejechanych kilometrow itp, lecz mam ta wartośc podawaną w funtach, czy moge ją zamienić w jakiś sposób na złotówki? Jesli tak to jak, bez utraty moich miejsc ulubionych?

    Reply
  • Lipiec 18, 2017 at 10:02 am
    Permalink

    Witam,

    Jaka jest najnowsza wersja mapy do Nuvi 250 ?

    Z gory dziekuje za odpowiedz.

    Pozdrawiam

    Reply
  • Lipiec 23, 2017 at 8:45 am
    Permalink

    mam nüvi® 144LMT i co roku problemy z aktualizacją map.
    Raz był problem z przeglądarką, z systemem, raz z mapami itd
    W tym roku jest to „błąd podczas instalacji aktualizacji”.

    Robiłem już wszystko w różnych kolejnościach i kombinacjach i dalej to samo.
    Nawet jeśli wreszcie uda mi się uporać z tym diabelstwem, nigdy nie polecę produktu Garmin nikomu, kto nie jest moim wrogiem. Niech ich szlag trafi…

    Reply
    • Lipiec 24, 2017 at 8:09 am
      Permalink

      Witam. Sugerujemy napisać maila do garminpolskamarketing@garmin.com i wyjaśnić sytuację. Z kolei w przypadku problemów z aktualizacją najlepiej dzwonić do pomocy technicznej na numer 00 800 44 12 45. Odnośnie dożywotnich aktualizacji to wykonujemy ich w okresie wakacyjnym naprawdę sporo i w 99% przypadków mapy instalują się bezproblemowo. Nie wiem jakie w Pana nawigacji są zainstalowane mapy, bo model Nuvi 144LMT nigdy nie trafił do naszego sklepu. Z tego co kojarzę nie był nawet dostępny w Polsce.

      Reply
  • Lipiec 27, 2017 at 5:27 pm
    Permalink

    Witam. Mam problem z nawigacją nüvi 1350 po aktualizacji oprogramowania programem Garmin Express i restarcie nawigacji na ekranie pojawia się tylko logo Garmin i nie da się zrobić resetu. Proszę o pomoc. Pozdrawiam

    Reply
    • Lipiec 28, 2017 at 2:35 pm
      Permalink

      Witam. Skoro błąd pojawił się bezpośrednio po aktualizacji to sugeruję napisać wiadomość bezpośrednio do wsparcia technicznego firmy Garmin i zapytać o rozwiązanie. Niestety najprawdopodobniej będzie trzeba dograć tzw. plik ratujący „rgn”. Problem w tym, że w sieci ciężko je znaleźć. Polecam wątek z forum http://www.garniak.pl/viewtopic.php?f=1&t=5494. Mail do serwisu to: poland.support@garmin.com

      Reply
  • Sierpień 26, 2017 at 2:36 pm
    Permalink

    Witam jestem posiadaczem nawigacji Garmin 2589 LMT nawigacja posiada dożywotnie mapy i informacje o korkach. Mimo iż mam konto na Garmin Express mam zaktualizowane mapy, nawigacja czasami podaje że np. mam jechać drogą która jest zamknięta od dwóch miesięcy lub prowadzi mnie pod zakaz. Nie wspominając już od informacjach o korkach które są tak mi się wydaje z dużym opóźnieniem podawane. Nie raz miałem sytuację jadąc z Niemiec że pokazywała np. 70 minut opóźnienia a że np mogę zaoszczędzić 30-40 min mimo iż droga była przejezdna. Tak choćby informacje były przekazywane z opóźnieniem. Tak samo na kablu jak i przez aplikacje Schmartphone link.
    Proszę o jakieś rady.

    Reply
  • Wrzesień 24, 2017 at 10:29 pm
    Permalink

    Witam, posiadam nawigację Garmin Drive 50 Lifetime Maps Europe LM 5″. Zgodnie z zapisem w instrukcji próbowałem wgrać do komputera program Garmin Ekspress lecz niestety nie mogę tego zrobić ponieważ wgrywa się do około 50% a następnie informuje, że nie można wgrać tego programu na tym komputerze i że mogę spróbować ponownie. Komputer posiada Windows 7 professional, 64-bitowy. Proszę o pomoc.

    Reply
    • Wrzesień 29, 2017 at 9:51 am
      Permalink

      Witam serdecznie. Program Garmin Express jest kompatybilny z Win7, więc nie powinno być problemu z jego instalacją. Sugeruję skontaktować się bezpośrednio z serwisem firmy Garmin. Może będą mieli jakiś pomysł. Mail kontaktowy to poland.support@garmin.com

      Reply
  • Wrzesień 29, 2017 at 10:14 am
    Permalink

    Witam posiadam nawigacje garmin nuvi2599 .Po ostatniej aktualizacji nie mogę zmienić Państwa na Francje , wszystkie inne sa aby Francji nie ma.Posiada karte pamieci 32 giga , reinstalowałem garmin express , formatowałem karte i nic .co mam zrobić?

    Reply
    • Wrzesień 29, 2017 at 12:50 pm
      Permalink

      Witam. Nie mając urządzenia przy sobie ciężko stwierdzić co poszło nie tak. Może być tak, że Garmin Express zamiast zainstalować pełną mapę Europy na karcie pamięci zainstalował tylko Europę Centralną w pamięci wewnętrznej nawigacji. Po włączeniu nawigacji, w ustawieniach mapy można sprawdzić jaki fragment został zainstalowany. Powinno być: CityNavigator Europe 2018.20 ALL. Jeśli zamiast „ALL” jest „Central Europe” to należy podłączyć nawigację do komputera i dalej za pomocą Garmin Express zainstalować całą Europę. W razie problemów proszę skontaktować się bezpośrednio ze wsparciem technicznym firmy Garmin (mail: poland.support@garmin.com lub tel: 00 800 44 12 454).

      Reply
  • Listopad 8, 2017 at 10:00 pm
    Permalink

    Kiedy wyszła ostatnia wersja map?

    Reply
  • Listopad 12, 2017 at 11:24 pm
    Permalink

    Cześć,

    Mam dwa pytania, gdyż pierwszy raz w ręcach mam Garminy (wujek dał do przejrzenia 250 i 250w):
    – w urządzeniu 250 ekran zatrzymuje się na ładowaniu map. to jest problem z baterią czy z nieaktualnym softem? jak się z nim uporać? (dodam, że nic mi nie wiadomo na temat wykupionego suba, ani też nie mam pojęcia jak to sprawdzić)
    – jak się wyłącza te urządzenia? 😀

    Reply
    • Listopad 13, 2017 at 3:19 pm
      Permalink

      Witam. Co do modelu Garmin Nuvi 250 to problem będzie leżał po stronie oprogramowania. Pytanie czy użytkownik robił coś przed tą usterką (np. próbował dogrywać fotoradary lub mapy). Warto sprawdzić czy w nawigacji jest włożona karta pamięci. Jeśli jest to należy ją wyjąć i spróbować włączyć nawigację. Druga rzecz, którą należy sprawdzić to czy po podłączeniu nawigacji do komputera za pomocą kabla USB-miniUSB, komputer rozpozna nowe urządzenie. Jeżeli tak to warto wejść w dysk nawigacji i odszukać folder o nazwie POI (jeżeli w tym folderze będą jakieś pliki to należy je skopiować na dysk komputera, a później jak już będą skopiowane to usunąć je z tego folderu).

      Ogólnie oba te modele są dość starymi nawigacjami. W czasach kiedy były on sprzedawane Garmin nie miał jeszcze programu dożywotnich aktualizacji map. Dlatego jeżeli właściciel w między czasie nie dokupił subskrybcji to za darmo nie będzie można wykonać aktualizacji. Wszystko wyjdzie w programie Garmin Express. Jeżeli aktualizacje nie były wcześniej wykupione to nie ma teraz już sensu w nie inwestować. Sugeruję zajrzeć na stronę http://garmin.osmapa.pl/sciagnij-mape/ z której to można pobrać darmową aktualizację dla nawigacji Garmin.

      Reply
  • Listopad 17, 2017 at 4:28 pm
    Permalink

    Witam,

    Posiadam garmina nuvi 2559 LM z dożywotnią aktualizacją map. Mam zainstalowanego garmina experss. Kiedy była ostatnia wersja map wypuszczona? W statusie mam podpis Dane są aktualne wersja 8.70, ale nie ma nic o statusie mapy. Z góry dzięki za pomoc.

    Reply
    • Listopad 18, 2017 at 2:58 pm
      Permalink

      Najnowsza wersja mapy (City Navigator 2018.20) został wypuszczona pod koniec sierpnia. Jeżeli Express nie proponuje instalacji nowej mapy to znaczy, że w nawigacji najprawdopodobniej jest już ona zainstalowana. Symbol zainstalowanej w nawigacji mapy można sprawdzić w ustawieniach mapy. Szczegóły o nowej mapie można podejrzeć na https://www.trigar.pl/nawa_mapa_europy_garmin

      Reply
  • Listopad 19, 2017 at 10:19 am
    Permalink

    Dzięki za pomoc. W ustawieniach widzę, że mam wersję mapy 2018.10 CN Europe NTU Fousquare oraz ta sama wersja Central Region. Znaczy, że coś nie gra. Gramin Express nie jak pisałem wyżej nie proponuje automatycznej instalacji nowych wersji. Czy idzie to jakoś zrobić ręcznie?

    Reply
    • Listopad 28, 2017 at 2:02 pm
      Permalink

      A jakie urządzenie posiadasz? Z aktualizacjami map w Garminie to jest tak, że wypuszczają osobne uaktualnienia dla nowszych nawigacji (produkcja +-2012r) i osobną dla starszych. „Nowa mapa jest kompatybilna z nawigacjami, które obsługują format map NTU. Dla starszych urządzeń najnowszą wersję stanowi mapa z oznaczeniem City Navigator 2018.10 NT z początku kwietnia 2017r”

      Reply
  • Grudzień 5, 2017 at 8:21 am
    Permalink

    witam, mam problem po aktualizacji nie mam mapy Polski, niemcy i czechy sa. Po aktualizacji wyskakuje komunikat „Mapa Południowa” co zrobić, żeby wgrać mapę Polski? Pozdrawiam.

    Reply
  • Grudzień 17, 2017 at 2:17 pm
    Permalink

    Zakupiłem subskrypcję radarów „Cyclops™ Safety Camera 1-year Subscription, Europe”, jednak podczas instalacji wyświetla się błąd…

    Wszystkie inne aktualizacje odbywają się bez problemu.

    Zakup jest widoczny w moim profilu na stronie Garmin,
    W urządzeniu DriveSmart 61 LMT-D w Garmin Express w zakładce sklep jest opis aktywuj, ale pojawia się komunikat błędu połączenia z serwerem, „spróbuj później”.
    W zakładce zakupione, po kliknięciu, aby zainstalować pojawia się komunikat „wystąpił błąd podczas instalacji zawartości”
    Dodatkowo w Garmin Ekspress nie mogę potwierdzić udostępniania danych: „Mieliśmy problem z zapisaniem twojego ustawienia zgody…”

    Co może być przyczyną?

    Reply
  • Grudzień 17, 2017 at 6:11 pm
    Permalink

    Garmin DriveSmart 61 LMT-D

    Zakupiłem subskrypcję radarów „Cyclops™ Safety Camera 1-year Subscription, Europe”, jednak podczas instalacji wyświetla się błąd…

    Wszystkie inne aktualizacje odbywają się bez problemu.

    Zakup jest widoczny w moim profilu na stronie Garmin, Zamówienie 103114768359.
    W urządzeniu DriveSmart 61 LMT-D w Garmin Express w zakładce sklep jest opis aktywuj, ale pojawia się komunikat błędu połączenia z serwerem, „spróbuj później”.
    W zakładce zakupione po kliknięciu, aby zainstalować pojawia się komunikat „wystąpił błąd podczas instalacji zawartości”
    Dodatkowo w Garmin Ekspress nie mogę potwierdzić udostępniania danych: „Mieliśmy problem z zapisaniem twojego ustawienia zgody…”

    Co może być przyczyną?

    Reply
    • Grudzień 21, 2017 at 11:33 am
      Permalink

      Witam. W tej sytuacji należy skontaktować się bezpośrednio z serwisem firmy Garmin. Mail kontaktowy to poland.support@garmin.com lub infolinia 00 800 44 12 454. Tylko serwis ma wgląda do konta MyGarmin. Powinni bez problemu pomóc.

      Reply
  • Styczeń 7, 2018 at 10:03 pm
    Permalink

    Zakupiłem nawigację garmin 2599 LMT-D i po zainstalowaniu garmin express komputer nie nawigacji. Podłączenie jest przez kabel z zestawu. Komputer informuje że błąd połączenia jest z winy urządzenia. Co zrobić aby dodać nawigację do programu garmin express?

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *