Importowanie pliku gpx do urządzeń treningowych Garmin

Na wstępie krótkie wyjaśnienie czym jest wymieniony w tytule niniejszego postu „plik gpx”:

GPX (the GPS eXchange Format), czyli format zapisu danych (np. trasy, punkty, ślady itp.) wykorzystywany przez odbiorniki gps. Dane zapisane w tym formacie można przesyłać między kompatybilnymi odbiornikami, programami czy aplikacjami on-line.
Instrukcja dotyczy następujących urządzeń z działu fitness:
– Garmin Forerunner 405/405CX
– Garmin Forerunner 410
– Garmin Forerunner 305
– Garmin Forerunner 310XT
– Garmin Forerunner 610
– Garmin Forerunner 910XT
– Garmin Edge 500/510
– Garmin Edge 800/810
– Garmin Edge Touring
– Garmin Edge 1000
Wyżej wymienione produkty obsługuję funkcję Kursów (współzawodnictwo z poprzednimi ćwiczeniami) oraz Virtualnego Partnera (trening z cyfrowym przeciwnikiem) co oznacza, że po zaimportowaniu do odbiornika pliku gpx z odpowiednimi danymi, uzyskamy możliwość nawigowania po wgranej trasie oraz konkurowania z parametrami osiągniętymi przez użytkownika, który dany plik gpx stworzył.
W praktyce wygląda to następująco:
1. Skąd pobrać plik gpx?
– Plik gpx można pobrać bezpośrednio z urządzenia znajomego, który przebiegł lub przejechał na rowerze konkretną trasę. Aby odebrać plik gpx z odbiornika wystarczy zalogować się do portalu: Garmin Connect, podłączyć nawigację do komputera, a następnie w prawym, górnym rogu ekranu kliknąć  Prześlij i wybrać opcję Prześlij zaznaczone aktywności :
 
 
 
 
– Pliki w formacie gpx można także pobierać z portali społecznościowych, takich jak np.: traseo.pl, bikebrother.pl itp.
 
W tym przypadku najczęściej aby móc pobierać dane, należy się zarejestrować. Dla przykładu pobieranie gpx w portalu traseo.pl wygląda następująco:
– Zakładamy konto i logujemy się do portalu
– Odnajdujemy trasę, którą chcemy pobrać i wysłać do swojego Garmina:
2. Jak wysłać plik gpx do odbiornika Garmin?
– W celu wysłania pobranego wcześniej pliku gpx wystarczy zalogować się do swojego konta na Garmin Connect
 
Po zalogowaniu klikamy Prześlij, a następnie wybieramy opcję Przesyłanie ręczne:
 
– W kolejnym kroku należy odnaleźć i wskazać na dysku komputera plik gpx, który chcemy wysłać do urządzenia, zaznaczyć go i kliknąć Otwórz:
– Po wskazaniu pliku do przesłania, wybieramy Prześlij aktywność z pliku:
 
– Po przesłaniu pliku wybieramy Pokaż szczegóły:
– W kolejnym ekranie możemy przejrzeć szczegóły pobranej trasy (m.in. dystans, podgląd na mapie, profil wysokści itp.). Klikamy Zapisz jako kurs:
– W tym miejscu możemy m.in zmienić nazwę kursu oraz jego parametry. Po edycji klikamy Zapisz:
– Klikamy na Wyślij do urządzenia (w tym momencie nawigacja musi być połączona z komputerem):
 
– Na liście powinno pojawić się podłączone do komputera urządzenie. Wybieramy Wyślij kurs:
 
– Gdy na ekranie komputera pojawi się informacja: Kurs został pomyślnie wysłany do urządzenia, odłączamy nawigację od komputera i uruchamiamy ją
– Po włączeniu nawigacji wystarczy uruchomić funkcję Kursy. Z listy wybrać kurs, który wysłaliśmy z Garmin Connect i rozpocząć nawigację:

 

 

 

 

 

38 komentarzy do “Importowanie pliku gpx do urządzeń treningowych Garmin

  • 8 listopada, 2013 o 22:00
    Bezpośredni odnośnik

    Zajebiście cenna informacja! Wiedziałem że coś takiego mój sprzet ma, ale za cholere nie wiedzialem jak to dziala!

    Odpowiedz
  • 9 listopada, 2013 o 10:52
    Bezpośredni odnośnik

    Cieszę się, że mogliśmy pomóc. Jeżeli ma Pan/Pani jakieś pytania to proszę je do nas podesłać. Przy odrobinie wolnego czasu postaramy się na nie odpowiedzieć dodając nowy post na blogu. Być może w ten sposób pomożemy innym użytkownikom nawigacji Garmin lepiej poznać swoje odbiorniki 🙂 Pozdrawiamy

    Odpowiedz
  • 11 listopada, 2013 o 18:32
    Bezpośredni odnośnik

    Dobry poradnik. Na początku zaciąłem się, bo zapomniałem o zapisaniu jako kurs, ale dalej poszło bez problemu.
    Dzięki za wpis!

    Odpowiedz
  • 11 stycznia, 2014 o 00:23
    Bezpośredni odnośnik

    a ja mam pytanie takie-wiem jak zaimportować kurs – ale jak zaimportować tzw. trasę? mam na myśli urządzenie forrunner 305
    nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi
    z góry dzięki

    Odpowiedz
  • 7 kwietnia, 2014 o 18:47
    Bezpośredni odnośnik

    Witam,
    Ja mam kurcze problem z wysłaniem pliku *.gpx do Gramin Connect. Robie wszystko jak tutaj wyczytałem, ale za każdym razem gdy wybieram plik i klikam PRZESLIJ AKTYWNOSC Z PLIKU, wywala mi błąd WYSTĄPIŁ BŁĄD PODCZAS PRZESYŁANIA. SPRÓBUJ PONOWNIE. Próbuje z różnymi plikami, nawet z TCX i FIT, ale zawsze jest to samo. Czy ktoś może mi doradzić co jest nie tak ? Czy może trasa którą chcę wysłać do garmin connect powinna być jakoś otagowana ? Jeżeli ktoś wie to bardzo proszę o jakąś wskazówkę i z góry dziękuję.

    Odpowiedz
  • 10 kwietnia, 2014 o 19:59
    Bezpośredni odnośnik

    Niestety nie jesteś sam z tym problemem. Przez ponad rok jak posiadam Garmina Etrexa20, nie było problemów z przesyłem danych. Ostatni raz pomyślny miał miejsce 6 kwietnia 2014. Dzisiaj próbuję na różne sposoby i lipa, nawet stare pliki z archiwum nie można przesłać, które zresztą już kiedyś przesłałem i są dobre. Coś musieli popieprzyć z aktualizacją i miejmy nadzieję, że szybko naprawią.

    Odpowiedz
  • 11 kwietnia, 2014 o 07:35
    Bezpośredni odnośnik

    Witam,

    Faktycznie coraz więcej osób zgłasza nam podobny problem. Zresztą u mnie pojawi się ten sam komunikat:

    "Wystąpił błąd podczas przesyłania. Spróbuj ponownie."

    Garmin Connect w ostatnich tygodniach jest modernizowany i być może ma to wpływ na prawidłowe działanie niektórych funkcji. Zapytam dziś kolegów ze wsparcia Garmina w UK, czy coś w tym temacie widzą i dam znać co udało się ustalić.

    Pozdrawiam

    Łukasz – garmin24.pl

    Odpowiedz
  • 11 kwietnia, 2014 o 16:22
    Bezpośredni odnośnik

    Witam.
    Ja tez zmagam się z podobnym problemem. A gdyby ślad umieścić na karcie pamięci w odbiorniku. Czy urządzenie rozpozna takowy ślad ? Jeśli ktoś znajdzie rozwiązanie problemu z przesyłaniem danych do Garmin Connect, to prosimy o podpowiedzi.

    Odpowiedz
  • 16 kwietnia, 2014 o 08:25
    Bezpośredni odnośnik

    Witam ponownie,
    To ja 7 kwietnia pisałem, że mam problem z wysłaniem pliku GPX do Garmin Connect.
    Trochę posiedziałem i w zasadzie udało mi się to zrobić, ale niestety nie mam przepisu.
    Po naprawdę długich kombinacjach udało mi się stworzyć plik GPX, który można przesłać. Potem gdy chciałem przesłać kolejny, już był problem. Dopiero bawiąc się w edycję ręczną udało mi się zmontować kolejny, masakra jakaś. Zauważyłem taką prawidłowość, że plik GPX musi mieć zapisany czas, inaczej wywala.

    Kolejny problem był z wysłaniem go jako KURS do mojego 910XT. Oczywiście klikając na "Wyślij do urządzenia" wyskakiwało, że nie powiodło się i żebym spróbował później 🙁 Ale gdy stworzyłem na szybko własny KURS w Garmin Connect, to bez problemu go wysłałem. Wtedy wszedłem w edycję mojego interesującego KURSU, zmieniłem chyba prędkość i zapisałem i wtedy bez problemu go wysłał.

    REASUMUJĄC !
    Trochę to żenujące jest, że są tego typu problemy. Przecież plik GPX to kurcze plik tekstowy ! Nie powinno być z tym żadnych problemów, a jednak są. Jeżeli osoby odpowiedzialne za wymianę danych w Garmin Connect nie miały czasu, żeby to dopracować, to przynajmniej powinna się gdzieś znaleźć jakaś notka, że plik GPX musi być jakoś specjalnie przygotowany, albo w komunikacie, który mówi, że przesłanie się nie powiodło powinna być informacja – DLACZEGO !

    Miejmy nadzieję, że ktoś nad tym pracuje i za jakiś czas to poprawi :).
    A póki co, jeżeli ktoś wpadnie na to co konkretnie powinien zawierać plik GPX, żeby go bez problemu można było wysłać, będę wdzięczny za info 🙂

    Pozdrawiam

    Odpowiedz
  • 1 maja, 2014 o 12:10
    Bezpośredni odnośnik

    Ja dodają kilka punktów pośrednich na trasie kursu i to pomaga – umożliwia późniejsze przesłanie do urządzenia bez błędów

    Odpowiedz
  • 21 maja, 2014 o 09:21
    Bezpośredni odnośnik

    Sprawdziłem ten sposób z nowym Edge 1000 i faktycznie jest to jakieś rozwiązanie. Kurs poprawnie zostaje wysłany i wyświetla się w Edge. Dziękuję za pomysł. W wolnej chwili dopiszę go do posta w celu ułatwienia życia kolejnym użytkownikom, którzy np. nie czytają komentarzy :). Pozdrawiam

    Odpowiedz
  • 10 czerwca, 2014 o 09:40
    Bezpośredni odnośnik

    jest 10 czerwca 2014 a problem nadal ten sam …. próbowałem z trasą stworzoną w Endomondo i niestety " Wystąpił błąd podczas przesyłania. Spróbuj ponownie."

    smutne to….

    pozdrawiam
    Wojtek

    Odpowiedz
  • 11 sierpnia, 2014 o 07:43
    Bezpośredni odnośnik

    Czasem jak twórca pliku GPX zastosuje polskie znaki to moja 810 nie przyjmuje takiego pliku. Wtedy odpalam go w BaseCampie i usuwam polskie znaki z nazwy i podpisu. Samo usunięcie polszczyzny z nazwy wyświetlanej nie wystarczy.

    Odpowiedz
  • 15 sierpnia, 2014 o 16:10
    Bezpośredni odnośnik

    Znalazłam sposób na ten problem. Mnie również nie udało się zaimportować trasy wg powyższej instrukcji, ponieważ pojawiał się wciąż komunikat o błędzie podczas przesyłania… Sięgnęłam więc do instrukcji – mam Garmina 800 – i tam znalazłam rozwiązanie. Trasę w postaci pliku TCX zapisałam na dysku komputera. Następnie podłączyłam Garmina. Z menu Komputer wybrałam Garmin, a następnie New Files. Do tego folderu wrzuciłam trasy. Wcześniej kopiowałam je do folderu Courses, ale wtedy nie były widoczne w urządzeniu. Dopiero skopiowanie ich do folderu New Files zadziałało. Może komuś się przyda ta informacja 🙂
    Pozdrawiam,
    Kaśka

    Odpowiedz
  • 29 kwietnia, 2015 o 21:08
    Bezpośredni odnośnik

    Dzięki, miałem ten sam problem wyskakiwał mi błąd, zwykłe przeniesienie pliku do odpowiedniej lokalizacji pomogło. WIELKIE DZIĘKI!

    Odpowiedz
  • 31 maja, 2015 o 21:01
    Bezpośredni odnośnik

    Mam 920 xt. Stosuję tcx converter, który ma genialną funkcję 'garmin communication upload. W moim przypadku kilkukrotnie już skutecznie uloadował mi trasy podczas gdy comm.center podawało undefined error.
    Generalnie koszmar. Mam wrażenie, że to chyba celowe działanie firmy. Szkoda, bo zegarek genialny,
    Pozdrawiam
    Bartek

    Odpowiedz
  • 11 sierpnia, 2015 o 18:29
    Bezpośredni odnośnik

    Od pół roku próbowałem i nic u mnie nie działało- przerysowywałem gotowe trasy w garminie (przy okazji niejednokrotnie trasa "ustawiła się" inaczej. Dopiero ten post pokazał jak to należy zrobić.
    Drobna uwaga- po wgraniu 130km kursu mój garmin 510 potrzebuje około 2-3 minut na uruchomienie. Normalnie jest gotowy(z ustaleniem GPS) po około 20-30sek.

    Odpowiedz
  • 15 sierpnia, 2015 o 15:52
    Bezpośredni odnośnik

    Niestety raz mi się tak udało zrobić, niestety kolejnym razem już nie dało się zrobić. Teraz za każdym razem w programie Garmin Express wyświetla się na czerwonym tle informacja ''Wystąpił błąd podczas synchronizacji z serwisem Garmin Connect'', dodam iż odinstalowałem sterowniki oraz program i zainstalowałem na nowo i nadal to samo. Próbowałem też na innym komputerze i również ten sam problem występuje. Jestem użytkownikiem 910xt, treningi z zegarka normalnie się zgrywają, lecz w drugą stronę (kursy) już nie. Proszę o pomoc.

    Odpowiedz
  • 21 sierpnia, 2015 o 14:12
    Bezpośredni odnośnik

    Potwierdzam! Za nic nie chciało mi wczytać kursu ściągniętego ze strony zawodów do 310tki, przeczytałem komentarz Władka, zmieniłem prędkość i poszło w pińc sekund! To działa. Dzięki Władek! 🙂 Pozdro

    Odpowiedz
  • 25 stycznia, 2016 o 12:48
    Bezpośredni odnośnik

    A co zrobic gdy w edge 800 mam zapisany kurs, stworzony w gpsies.com wyeksportowany jako gpx
    wybieram podążaj kursem, i na zakretach mnie nie nawiguje( np ze za 150m bedzie zakret w prawo) po zejściu z kursu też nie mam informacji o tym pomimo ustawienia monitu w urządzeniu.
    Gdy stworzyłem kurs w garmin connect i wgrałem do urządzenia wszystko było ok

    Odpowiedz
  • 20 marca, 2016 o 15:04
    Bezpośredni odnośnik

    Niestety ta funkcja nie chce działać w Forerunnerze 610. Sytuacja jest nastepujaca: ślad wgrany do Garmin Connecta z GPX-a. Trasa wysłana do zegarka przez Garmin Express. Po ustawieniu wyścigu w zegarku pojawia się ekran wyścigu, na którym pokazany jest pozostały dystans, ale nie pojawia się pozstały czas (ale to jeszcze nie główny problem). Po wystartowaniu treningu natychmiast pojawia się komunikat "Praca Virtual Partner została zakończona" i funkcja przestaje działać. Najnowszy GE, najnowsze oprogramowanie (3.0) w zegarku. Jakies pomysly, jak zmusic to dzialania z tym sladem?

    Odpowiedz
  • 21 marca, 2016 o 11:28
    Bezpośredni odnośnik

    Dzień dobry,
    proszę pamiętać, że w formacie *.GPX mogą zostać zapisane bardzo różne dane (np. same waypointy, trasa lub ślad). Aby konkretny zegarek mógł przeczytać dany plik informacje zawarte w pliku *.GPX muszą być kompatybilne z możliwościami zegarka. Dlatego nie każdy plik *.GPX może być poprawnie obsłużony przez zegarek. Dla pewności należy wgrywać plik *.GPX zaprojektowany jako kurs w Garmin Connect. W innych przypadkach często pomaga zamiana w programie Garmin BaseCamp pliku *.GPX z trasy w ślad.
    W razie problemów zachęcam do skorzystania z pomocy infolinii technicznej firmy Garmin, tel. 008004412454

    Pozdrawiam,
    Kornel

    Odpowiedz
  • 13 kwietnia, 2016 o 06:46
    Bezpośredni odnośnik

    odp. do postu z dn. 13.04.2016 – rozwiązanie problemu: zamiana trasy pobranej ze strony w ślad za pomocą BaseCamp.
    Pozdrawiam

    Odpowiedz
  • 13 kwietnia, 2016 o 08:39
    Bezpośredni odnośnik

    Dzień dobry,
    właśnie tak radzimy w naszej odpowiedzi powyżej. Zamiana w BaseCampie trasy w ślad rozwiązuje większość problemów.

    Pozdrawiam,
    Kornel

    Odpowiedz
  • 14 czerwca, 2016 o 09:21
    Bezpośredni odnośnik

    Szanowni,

    dlaczego do fenix 3 nie można zaimportować plików gpx – nawet ręcznie? Po prostu on ich nie widzi po odłączeniu zegarka.
    Czy istnieje jakiś rozwiązanie? Wersja oprogramowania mam 3.00 i twierdzi że aktualna. Przecież to koszmar żeby nie można było tego zrobić!
    Pozdrawiam
    Damian

    Odpowiedz
  • 14 czerwca, 2016 o 10:00
    Bezpośredni odnośnik

    Dzień dobry,
    właśnie sprawdziłem i wysyłanie gpxów odbywa się bezproblemowo do Fenixa 3 HR. Wysłałem zarówno przez Garmin Connect jak i przez Garmin BaseCamp. Wysłane pliki gpx można zobaczyć wchodząc w Menu->Nawigacja->Kursy.

    Pozdrawiam,
    Kornel

    Odpowiedz
  • 14 czerwca, 2016 o 12:37
    Bezpośredni odnośnik

    "Wystąpił błąd podczas synchronizacji z Garmin Connect" – to komunikat przy kliknięciu "wyślij do urządzenia"
    Przy ręcznym dzieje się jak powyżej opisałem.
    Damian

    Odpowiedz
  • 14 czerwca, 2016 o 13:07
    Bezpośredni odnośnik

    Nawet jak chcę wgrać swój własny trening wyskakuje błąd jak wyżej! Jaką wersję oprogramowania powinieniem mieć? Posiadam 3.00 i podaj że aktualna!
    Zegarek fenix 3 HR.

    Odpowiedz
  • 14 czerwca, 2016 o 13:21
    Bezpośredni odnośnik

    Dzień dobry,
    proszę spróbować dograć trasę przy pomocy programu Garmin BaseCamp.
    Jeżeli jest to ślad i chcemy po nim być nawigowani należy kliknąć na niego prawym i wygenerować trasę.
    Dopiero tak powstały plik wysyłamy do urządzenia. Powinien być widoczny w ramach kursów.

    Pozdrawiam,
    Mieszko

    Odpowiedz
  • 7 sierpnia, 2016 o 15:53
    Bezpośredni odnośnik

    witam
    poproszę o pomoc.
    Mam dwa zegarki 310XT oraz 15.
    Dostałem też plik gpx z trasą.
    Chcę wgrać plik (kurs) do 310XT, poprzez "GarminConnect", ale to co ja widzę na ekranie znacznie się różni od tych obrazków na górze strony i nie mogę znaleźć zakładek umożliwiających przesyłanie. Co zrobiłem to stworzyłem swój własny kurs i przesłałem go na zegarek. Nie ma nigdzie zakładki umożliwiającej zgranie pliku z dysku.
    Zainstalowałem później BaseCamp'a, wgrałem plik gpx, ale ten program nie widzi 310XT (widzie 15 – dlatego na wstępie pisałem o 15)
    poproszę o pomoc
    Paweł

    Odpowiedz
  • 16 września, 2016 o 01:02
    Bezpośredni odnośnik

    ODPOWIADAM SAM NA SWOJE PYTANIE
    BaseCamp nie współpracuje z 310 i 910. Do tego plik gpx jest "niepoprawny" (ten mój, sprawdzony przez Garmina) i nie można go było wgrać do zegarka

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *